Comunicaciones en reuniones científicas y congresos (2019-2021):

• López Peláez, A., Marcuello Servós, C. (directores). 2021. Seminario/ taller internacional sobre trabajo social digital y políticas del cuidado en un entorno postcovid. Actividad precongresual en el IV International Conference of Social Work (CIFETS 2021) and XIII Congress of Faculties and Schools of Social Work «Social Work in the Digital Era: Ethics and Care», Valencia, 14 de Julio de 2021.
  • López Peláez, A. 2021.  ICTs and digital social work: the case of Spain. Ponencia en el ICSW International Seminar: The rol of ICTs for social inclusion and social welfare, 19 de mayo de 2021.
  • López Peláez, A. 2021. Social inclusion and digital inclusion. Ponencia en el Side event (international seminar) Social inclusion through digital inclusion in the context of sustainable development: trends and challenges at Commission for Social Development, 59thsession, United Nations, February 2021
  • López Peláez, A. 2020. Nuevas narrativas sociales en Trabajo Social. Conferencia plenaria en el LXVIII Congreso Nacional XIV Internacional de Instituciones Educativas de Trabajo Social, Nuevos paradigmas y desafíos de Trabajo Social ante realidades complejas Investigación y modelos de intervención social. Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Escuela Nacional de Trabajo Social. Ciudad de México (México) (3 December 2020).
  • López Peláez, A. 2020. La transformación de la dimensión social y comunitaria de la vida. Seminario Metodológico Internacional Interdisciplinario: El COVID-19 y la transformación de las comunidades en el siglo XXI. Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Escuela Nacional de Trabajo Social. Ciudad de México (México) (9 September 2020).
  • López Peláez, A. 2020. Investigación en Trabajo Social en tiempos de austeridad: redefiniendo nuestras prioridades. Conferencia inaugural en el VI Seminario Internacional sobre Políticas Sociales 2020 (ISSP 2020) Incremento de desigualdad y oleada de movimientos y protestas sociales: ¿qué puede hacer el Trabajo Social? Universidad de Málaga (Spain) (9 March 2020).
  • López Peláez, A. 2020. Social Work Research. Values, Methods and Strategies in times of austerity. Conference at the International Academic Exchange ProgramUniversity of Palermo (Italy) (8 January 2020).
  • López Peláez, A. 2019. Social Work, digital society and  xenophobia: what can Social Work do to face the new and old processes of social exclusion in the 21st century? XXIII Encuentro Nacional y XIII Internacional de Investigación en Trabajo SocialUniversidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Escuela Nacional de Trabajo Social. Ciudad de México (México) (10 October 2019).
  • López Peláez, A. 2019. Artificial intelligence applied to the early detection of risk cases. European Association of Schools of Social Work. Conference Madrid 2019 (Meanings of quality of social work education in changing Europe) (5 June 2019).
  • López Peláez, A., 2019. V International Seminar on Social Policies 2019 (ISSP_2019): e-Social Work: Social Work and digital challenges. University of Málaga, Spain (09 April 2019).
  • López Peláez, A. 2019. Pedagogical Methods, Distance Learning and Social Work: Good Practices in the Degree, the Master’s degree and the Phd in Social Work. The 10th Annual RUTGERS ONLINE LEARNING CONFERENCE 2019Rutgers University, New Brunswick NJ, USA (08 March 2019).
  • López Peláez, A. 2019. E-Social Work and Digital Society: Re-conceptualizing approaches, practices and technologiesCiclo Internacional de Conferências Doutorais da ESPPISCTE, Lisbon (Portugal) (06 February 2019).
  • Lora-Tamayo Vallvé, M. “Derechos y deberes en el Urbanismo” World Urban Forum. Programa de Naciones Unidas para los Asentamientos Humanos (ONU-Habitat). UNED-Colegio de Jurisprudencia Urbanística, A.C.Kuala-Lumpur Febrero 2018.
  • Lora-Tamayo Vallvé, M. “Participación pública y derecho a la ciudad”. Jornadas Proyecto de Investigación. Las Entidades locales, sus relaciones y competencias. Realidad, efectos y consecuencias de la racionalización y sostenibilidad financiera en Madrid (DER 2016-74843-C3-2-R).UNED-Universidad Rey Juan Carlos.Madrid. Diciembre 2018.
  • Lora-Tamayo Vallvé, M “Bases y desafíos conceptuales de la participación pública”.Congreso Internacional de Transparencia.UNED-Universidad Complutense-Universidad de Murcia.Madrid. Octubre 2020.
  • Lora-Tamayo Vallvé, M 2021.  ICTs and digital social work: the case of Spain. Ponencia en el ICSW International Seminar: The rol of ICTs for social inclusion and social welfare, 19 de mayo de 2021.